معرفی همایش و اولین سایت روانشناسی مثبت در محیط کار

“محیط کاری مثبت”چیست؟ “سازمان مثبت” چیست؟ چگونه یک سازمان به روش مثبت مدیریت شود که برای جامعه و کسب ‌و کار مفید واقع شود؟ رازهای داشتن محیط کاری مثبت کدامند؟

معرفی همایش روانشناسی مثبت در محیط کار

روانشناسی مثبت توصیفی گسترده و فراگیر است که شامل یافته‌های تحقیقاتی از انواع رشته های علمی مانند روانشناسی اجتماعی و سازمانی یا رفتار اقتصادی است و به دنبال توضیح نحوه عملکرد انسان ها در سطوح بالا است. روانشناسی مثبت اشاره به رویکرد کاربردی برای عملکرد مطلوب انسان دارد و بر این اعتقاد استوار است که انسانها برای دستیابی به زندگی پر معنی، پرورش خود و افزایش تجربیات مثبت در محیط کار تلاش می کنند. روانشناسی مثبت در محیط کار فقط درباره استفاده از روانشناسی به شیوه‌های مثبت در کار نیست؛ بلکه شاخۀ خاصی از روانشناسی است که بر شناسایی و استفاده از نقاط قوت و ضعف افراد تمرکز دارد تا به آنها در ایجاد یک زندگی معنی دار و پرتحرک، عملکرد در بالاترین سطح خود و بهبود تجربه‌های زندگی کمک کند. امروزه روانشناسی مثبت برای بهبود کیفیت زندگی یک فرد، بهبود عملکرد شغلی و بهره وری شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. روانشناسی مثبت بیش از آنکه بر وظایف و مهارت‌های کاری تمرکز داشته باشد، بر افراد متمرکز است و مدیران را به شیوه ای آموزش می‌دهد که کارکنان خود را به صورت افرادی با علایق و توانایی های خاص ببینند. هنگامی که کارکنان احساس کنند به عنوان یک شخص منحصر به فرد به آنها بها داده می شود، انرژی و توجه بیشتری را برای شغل خود می گذارند. اگر یک کسب وکار یا سازمانی بخواهد موفقیتی درازمدت به دست آورد، ارتقاء روانشناسی مثبت در محیط کار ضروری خواهد بود. در نهایت می توان گفت توجه به مقوله تعهد و وفاداری منابع انسانی به سازمان و انجام هر چه بهتر نقش های اختصاص یافته به آن‏ها و حتی وظایف فرانقشی منابع انسانی یکی از دغدغه‌های جدی مدیران سازمان ها است.

با کمک هم محیط‌های کاری مثبت را بسازیم.

معرفی همایش روانشناسی مثبت در محیط کار

تغییرات به روش مثبت به سازمان‌ها کمک می‌کند، دلایل ریشه‌ای موفقیت و شکست خود را شناسایی کنند و در نتیجه تغییرات مثبتی را ایجاد نمایند. کارکنان با آزاد کردن احساسات مثبت مانند شادی، علاقه، هیجان و افتخار و با ایجاد تصویری هوشیارانه از آینده بهتر، انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها در وجوشان شکل می گیرد که می‌تواند در دگرگونی سازمان‌ها تاثیر بسیاری داشته باشد.

همایش ملی روانشناسی مثبت در محیط کار باعث توسعه سرمایه انسانی و هدایت سیاست‌گذاری‌های سازمان می‌شود و کارکنان را قادر می‌سازد تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در مجموع، روانشناسی مثبت در محیط کار با توجه به تمرکز منحصربه فرد بر شکوفایی و تبدیل خوب‌ها به بهترین‌ها در راستای عملکرد سازمانی مستمر به یک امر ضروری برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار امروز تبدیل شده است.

این همایش برای اولین بار می تواند بدعت گذار راه حل اجرایی دغدغه امروز مدیران، واحدهای صنعتی و خدماتی و افراد در بعد دولتی، خصوصی و افراد باشد زیرا آن ها به خوبی دریافته‏ اند که مهمترین عامل کسب مزیت رقابتی، سرمایه های انسانی مثبت اندیش در محیط های کاری هستند.

هیچ کس به سازمان نمی‌گوید که چگونه باشد یا چگونه یک فرهنگ مثبت ایجاد نماید، بلکه خود سازمان ها و افراد با حضور در این همایش و کارگاه های آن با پروتکل اجرایی‌اش برای اولین بار در کشور آن را کشف خواهند کرد.